Nationale Nederlanden premieverhoging AOV

De volgende in de rij van premieverhoging arbeidsongeschiktheidsverzekering is Nationale Nederlanden. Per 1 juli zullen bestaande cliënten met een Nationale Nederlanden AOV worden geconfronteerd met een premieverhoging per eerstkomende hoofdpremievervaldatum afhankelijk van de beroepsklasse. 


 


Beroepsklasse 1 en 2 stijging 10%

Beroepsklasse 3 ongewijzigd

Beroepsklasse 4

De volgende in de rij van premieverhoging arbeidsongeschiktheidsverzekering is Nationale Nederlanden. Per 1 juli zullen bestaande cliënten met een Nationale Nederlanden AOV worden geconfronteerd met een premieverhoging per eerstkomende hoofdpremievervaldatum afhankelijk van de beroepsklasse.


  • Beroepsklasse 1 en 2 stijging 10%
  • Beroepsklasse 3 ongewijzigd
  • Beroepsklasse 4 en 5 stijging 15%


Meer nieuws over arbeidsongeschikt­heids­verzekering­en

26-10-2022

Generali AOV Premieverhoging en wijziging voorwaarden

PremieverhogingDoor<br /> het groeiend aantal (langdurige) claims geeft ook Generali helaas te kennen de premie moeten<br /> verhogen. Dit geldt voor de premie van de beroepsklassen 2, 3 en 4:<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> Klasse<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> Verhoging<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 1<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 0%<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 2<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 5%<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 3<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 10%<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 4<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 14%<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 5<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> 0%<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> Voor verzekeringen die na 31

Lees verder
26-10-2022

Nieuw dienstverlenings-document aanstaande

Financiële dienstverleners, zoals Henst & Lunsen Assurantie Adviseurs, zijn al een aantal jaren wettelijk verplicht om klanten een dienstverleningsdocument (DVD) aan te bieden. In dit document wordt op algemene wijze de diensten, vergoeding en eventuele verbintenissen met banken of verzekeraars beschreven. Doel van de DVD

Lees verder
26-10-2022

Fiscale kolder in verzekeringsland

Vragen voorgelegd aan<br /> Kennisgroep Verzekeringsproducten<br /> <br /> Bureau D & O heeft enkele vragen voorgelegd aan de Kennisgroep<br /> Verzekeringsproducten. Deze vragen vindt u hieronder, met een weergave van het<br /> door de Kennisgroep gegeven antwoord.<br /> <br /> Vraag 1<br /> <br /> Is het voor de consument bij de aangifte IB toegestaan om

Lees verder
26-10-2022

DNB let extra scherp op verzuim en AOV verzekeraars

<br /> <br /> De markt van collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekeringen staat onder druk. De regelgeving is in 2006 aangepast, waardoor risico's verschuiven van de publieke naar de private sector. Bovendien kunnen vanaf 2016 meer mensen een beroep doen op een collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering. Dat brengt extra risico's met zich mee." Deze

Lees verder
26-10-2022

Provisieverbod, uitleg en tips voor de consument door AFM

Voor 2013 leek het alsof advies gratis was. Maar dat was het niet. De kosten voor advies zaten toen verwerkt in de prijs van financiële producten. Hierdoor was onduidelijk dat je ook voor advies betaalde.<br /> <br /> De kosten voor het advies zaten voorheen verwerkt in de

Lees verder